39 کشته و 9 مجروح/ آتش گرفتن موتور علت سقوط بوده است/ اسامی مجروحان و جانباختگان + تصاویر و فیلم اختصاصی
آخرین جزئیات سقوط هواپیما ایران 140؛
یک فروند هواپیمای مسافربری صبح امروز در ساعت 9:18 دقیقه به مقصد طبس در شمال فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و متاسفانه 39 نفر جان باختند. 
 
خبرهای نیمه رسمی حاکی است که تمامی مسافران این پرواز کشته شدند؛ بنابر اخبار رسیده، نیروهای اورژانس در حال تخلیه کشته شده ها هستند.
 
این هواپیمای آنتونوف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی هسا با شماره پرواز H8 5915 بوده است  که ساعت 9 و 18 دقیقه از فرودگاه مهرآباد به مقصد طبس پرواز کرده بود که حدود 9 و 45 دقیقه هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داده و در ضلع شمالی شهرک آزادی-شهرک فرهنگیان سقوط کرد.
 
بنا بر اخبار رسیده، نیروهای اورژانس در حال تخلیه کشته شده ها هستند. نیروهای آتش نشانی نیز از ایستگاه‌های مختلف تهران به محل سانحه اعزام شده اند.

آخرین اخبار حاکی از آن است که در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند. 

در این هواپیما گروه پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است. 

 

 

آغاز عملیات امدادگران

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تایید خبر سقوط یک فروند هواپیما در فرودگاه مهرآباد گفت: این هواپیما در حین بلند شدن دچار سانحه شد و در فرودگاه مهرآباد سقوط کرد. تیم‌های عملیاتی به محل حادثه اعزام شده‌اند اما تا کنون جزئیاتی از تعداد دقیق مصدومان و کشته‌ها در دست نیست. مصدومانی که به بیمارستان منتقل می‌شوند کسانی هستند که جزو مسافران هواپیما نبوده اند. بیشتر اقدمات فعلی برای رهاسازی کسانی است که در دماغه هواپیما گیر افتاده‌اند. 20 امدادگر در حال فعالیت هستند و نیروهای پشتیبات در حال اعزام هستند. احتمالا اقدامات امداد و نجات تا یک ساعت دیگر ادامه یابد.
 
 
تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران
 
 مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران به دنبال سقوط هواپیما خبر داد.
 
رحمتی گفت: دقایقی پس از سقوط هواپیما در محدوده شهرک آزادی نیروهای مدیریت بحران راهی محل حادثه شده و برابر آخرین گزارشات به محل رسیده‌اند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس، آتش نشانی، انتظامی، خدماتی و ... در محل حاضرند، گفت: این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده حدود 40 مسافر داشته است اما از وضعیت قطعی آنان خبری در دست نداریم.
 
مدیرکل بحران استان تهران از تشکیل جلسه فوق العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران خبر داد و گفت: به دنبال سقوط هواپیما این جلسه تشکیل شده و تصمیماتی پیرامون این حادثه در این جلسه اتخاذ خواهد شد.
 
رحمتی زمان اعلام دقیق جزییات این سانحه را به پس از تشکیل شورای بحران استان موکول کرد و ابراز امیدواری کرد که در سانحه با حداقل تلفات مواجه شویم. 
 
 
 
 
عدم آسیب دیدگی منطقه سقوط هواپیما
 
علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، اظهار داشت: هواپیمای مسافری ایران 140 متعلق به هواپیمایی سپاهان ساعت 9:20 دقیقه امروز از باند فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کند اتما متاسفانه در در 4 مایلی فرودگاه سقوط کرده است.
 
وی افزود: ظاهراً این هواپیما پس از خروج از باند از مسیر خود منحرف شده است و به هیچ چیز روی زمین آسیب نزده است و هواپیما روی درختان یک منطقه نظامی سقوط کرده است.
 
جهانگیریان با بیان اینکه تعدادی از مسافران این پرواز جان باخته و تعدادی زخمی شده‌اند بیان داشت: پس از بروز این سانحه بلافاصله تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند و مسافران زخمی شده به بیمارستان اعزام شدند.
 
 
سقوط هواپیما 500 متر دورتر از یکشنبه بازار
 
یکی از شاهدان این حادثه گفت: واقعا صحنه دلخراشی بود. دم هواپیما وسط خیابان افتاده است. آتشی که دودش آسمان شهرک آزادی را تا لحظاتی تیره و تار کرده بود. خوشبختانه هواپیما نزدیکی‌‌ بازار هفتگی یکشنبه بازار سقوط کرد تقریبا 500 متر آن طرف‌تر و شاید کمتر؛ در غیر این صورت کلی تلفات جانی داشت.
 
 
سازمان پزشکی قانونی: اطلاعی از تعداد تلفات نداریم
 
سازمان پزشکی قانونی نیز با اعلام اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از تلفات حادثه ندارد اعلام کرد: به محض قطعیت اخبار، اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم. 
 
 
رئیس اورژانس کشور: وجود 5 نوزاد و کودک بین مصدومان را تایید نمی‌کنیم
 
صابری‌نیا رئیس اورژانس کشور تعداد مصدومان را 7 نفر اعلام کرد و گفت: 3 مصدوم شامل یک خانم و دو آقا توسط امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند. 4 نفر هم توسط «ون‌»‌های عبوری به مراکز درمانی منتقل شدند. اینکه گفته می‌شود 5 کودک و نوزاد در بین مصدومان وجود داشتند نیز تأیید نمی‌شود.
 
 
ترافیک و دود غلیظ در منطقه
 
 گزارش ها حاکی از این است که نیمی از بدنه هواپیما سانحه‌دیده در خیابان "شیشه مینا" و نیمه دیگرش نیز داخل پادگان صنایع هوایی افتاده بود.
 
در حال حاضر نیز بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه دیده می‌شوند و عملیات امدادرسانی و نظم‌بخشی به محل آغاز شده و خیابان شیشه مینا و چند خیابان منتهی به آن نیز در حال حاضر مسدود است.
 
هم‌اکنون که یک ساعت از وقوع حادثه گذشته، از حضور خبرنگاران و عکاسان به محل حادثه جلوگیری شده است.
 
دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در این حادثه از شعاع چندکیلومتری دیده می‌شود و ترافیک منطقه سنگین است. 
 
 
اعلام رسمی مرگ تمامی سرنشین‌ها/ ساعت:‌10:55
 
شبکه‌ تلویزیونی خبر دقایقی قبل به نقل از روابط عمومی شرکت‌های هواپیمایی کشور اعلام کرد: این هواپیما 42 مسافر داشت که در این حادثه 34 سال بزرگسال و 8 کودک کشته شدند. 
 
 
اطفای حریق سقوط هواپیما به اتمام رسید
 
عوامل آتش‌نشانی پس از اعلام سانحه سقوط یک هواپیما از نوع ایران 140 و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر واقع در شهرک آزادی اعلام چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.
 
در حال حاضر عملیات اطفای حریق به اتمام رسیده است و محل حادثه در حال ایمن سازی است و تحویل عوامل نظامی داده شده است. تعداد مجروحان و جان‌باختگان دقیق این حادثه مشخص نشده است.
 
 
هواپیمای سقوط کرده متعلق به سپاه نیست
 
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه هواپیمایی که صبح امروز در تهران سقوط کرده متعلق به سپاه است، این خبر را تکذیب کرد.
 
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتشار برخی اخبار را مبنی بر اینکه هواپیمای سقوط کرده در تهران متعلق به سپاه است، تکذیب کرد. 
 
 
8 سرنشين هواپيما از حادثه جان سالم بدر بردند
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمایی اعلام کرد: 8سرنشين هواپيما از حادثه جان سالم بدر بردند؛ مصدومان به بيمارستان امام خميني(ره) و پيامبران منتقل شده اند.
 
 
سوختگی وسیع 3 مصدوم حادثه؛ انتقال به بیمارستان مطهری در صورت لزوم
 
دکتر داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی گفت: 3 مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.
 
رئیس سازمان امداد نجات کشور نیز گفت: تاکنون 35 جسد محل سقوط هواپیما خارج شده است؛ براساس گزارش‌های 5 مصدوم به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.
 
خانم توکلی سوپروایزر بیمارستان پیامبران گفت: 6 مصدوم به بیمارستان پیامبران اعزام شد که یکی از آنها فوت کرد. 5 نفر دیگر دچار سوختگی هستند و وضعیت آنها کنترل و به بخش عمومی منتقل شده‌اند.
 
 
جلسه ستاد بحران استانداری بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود
 
در حالی اعلام شد که جلسه ستاد بحران در استانداری تهران و به ریاست استاندار برگزار می‌شود که این جلسه بدون خبرنگاران برگزار می‌شود و قرار است نتایج آن متعاقبا به اطلاع خبرنگاران برسد.
 
 
جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط خارج شد
 
معاون مدیریت بحران، امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌ها از خروج جعبه سیاه هواپیما برای بررسی علت سقوط هواپیمای آنتونوف 140 سپاهان خبر داد.
 
احمد مجیدی اظهار کرد: هواپیمای سپاهان با 48 نفر شامل 40 مسافر و 8 خدمه بیرون در محوطه فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهرک فرهنگیان دچار سانحه و سقوط کرد.
 
وی تصریح کرد: کمیسیون بررسی سانحه بلافاصله در محل سانحه حضور یافته اند و در حال خروج جعبه سیاه هواپیما به منظور بررسی علت سانحه هستند.
 
مجیدی تاکید کرد: تنها مرجع تعیین علت سانحه کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.
 
 
نایب رئیس مجلس خطاب به کمیسیون عمران: حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را بررسی کنید
 
در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: اطلاع حاصل شد که در حدود ساعت 9:20 یک فروند هواپیما مسافربری که از تهران عازم طبس بوده با حدود 40 سرنشین و تیم پرواز در حوالی مهرآباد سقوط کرده و تعدادی از سرنشینان و تیم پرواز به لقاء حق پیوستند و 9  نفر از سرنشینان هم اکنون در بیمارستان بستری شدند.
 
نماینده مردم تهران ادامه داد: برای خانواده های سوگوار از خداوند صبر و اجر خواستاریم و برای کشته شدگان علو درجات مسالت داریم.
 
وی به کمیسیون عمران ماموریت دادکه حادثه سقوط هواپیمای مسافربری را بررسی کنند.
 
وی افزود: طی سال های اخیر با پیگیری های دولت و مجلس شاهد بهبود پروازها و کاهش سوانح بودیم به همین دلیل خواستار پیگیری جدی کمیسیون عمران در خصوص علل این حادثه هستیم.
 
 
 آتش گرفتن موتور علت سقوط بوده است
 
سردار احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران گفت: این هواپیما دارای 40 مسافر و 8 خدمه پرواز بوده است. شایعاتی که این هواپیما را متعلق به سپاه پاسداران اعلام کرده تکذیب می‌کنیم. براساس اخبار ما، 43 نفر در این حادثه کشته شده‌اند.
وی ادامه داد: این هواپیما به سمت طبس پرواز کرده بود که در جاده کرج و پس از تهرانسر، به دلیل نقص فنی یکی از موتورهایش آتش گرفته و سقوط کرده است.
 
 
آمار دقیق ‌جانباختگان انتونف سپاهان‌ایر: 40 نفر کشته و 8 مسافر زخمی‌/ هواپیما متعلق به وزارت دفاع نیست
 
حمید حبیبی، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی اظهارداشت: پس از وقوع سانحه سقوط آنتونف 140 سپاهان ایر پس از خروج از فرودگاه مهرآباد، 40 نفر از مسافران جان باختند و 8 نفر زخمی شدند.
 
وی ادامه داد: همچنین تعدادی از افرادی که در محل حادثه حضور داشتند به عنوان مجروح به بیمارستان اعزام شدند.معاون سازمان هواپیمایی تأکید کرد: در حال حاضر تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی در محل حادثه حاضر شده‌اند و در حال جمع‌آوری اطلاعات و تکمیل یافته‌های خود هستند.
 
وی درباره علت وقوع حادثه توضیح داد: علت دقیق بروز این سانحه پس از بررسی تیم بررسی‌سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اعلام می‌شود.
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی بیان کرد: دُم هواپیما به علت ضربه از قسمت انتهایی هواپیما جدا شده و در محل جاده مخصوص افتاده است.
 
وی گفت: برخی اطلاعات حاکی است از دست دادن یکی از موتورهای آنتونوف 140 است اما تا تکمیل بررسی‌های تیم‌بررسی‌سانحه سازمان هواپیمایی نمی‌توان علت اصلی وقوع حادثه را اعلام کرد.
 
حبیبی تأکید کرد: برخی از رسانه‌‌ها این هواپیما را متعلق به وزارت دفاع عنوان کرده‌آند که اینچنین نیست و هواپیمای مذکور متعلق به سپاهان‌ایر است.
 
 هویت جان‌باختگان سقوط هواپیمای تهران-طبس اعلام نشده است
 
مدیر فرودگاه طبس گفت: پرواز هواپیمای مسافربری سپاهان‌ایر تهران- طبس صبح امروز سقوط کرد و لیست اسامی مسافران هنوز در دست بررسی است.
 
امین‌الله صولتی، مدیر فرودگاه طبس اظهار کرد: پرواز صبح امروز تهران- طبس هواپیمایی سپاهان به شماره ثبت EP-GPA دچار سانحه شد.
 
وی افزود: این هواپیما پس از 5 دقیقه پرواز در مسیر تهران-طبس از فرودگاه مهرآباد دچار سانحه شد و سقوط کرد.
 
مدیر فرودگاه طبس تصریح کرد: تاکنون خبرهایی متفاوت از رسانه‌ها و از مسئولان پرواز اعلام شده و هنوز اطلاعات جزئی پرواز در دست بررسی است.
 
صولتی بیان کرد: گفته می‌شود نماینده سابق طبس نیز در این پرواز حضور داشته اما خبرهایی دریافت شده که یک نفر از مسافران از پرواز امروز جا مانده و مشخصات این فرد نیز هنوز به فرودگاه طبس اعلام نشده است.
 
وی تصریح کرد: اطلاعات پرواز و اسامی مسافران این پرواز هنوز در دست بررسی است و در اسرع وقت به رسانه‌ها اعلام می‌شود.
 
مدیر فرودگاه طبس گفت: 40 نفر مسافر این هواپیما اعم از کودک و بزرگسال در این سانحه هوایی جان باختند که هشت نفر آن‌ها خدمه پروازی بوده‌اند و کارشناسان ادارات نیز از جان‌باختگان این سانحه هستند.
 
صولتی نقص فنی هواپیما در فرودگاه طبس را تکذیب کرد و اظهار کرد: از این نوع هواپیما چهار فروند با علامت ثبت متفاوت در کشور وجود دارد و هواپیمای سقوط کرده امروز، هیچ‌گونه نقص فنی در فرودگاه طبس نداشته و شاید در فرودگاه‌های دیگر استان‌ها دچار نقص بوده است.
 
 
 اسامی مسافران هواپیمای سانحه دیده تحویل سازمان هواپیمایی کشوری شد
 
مدیرعامل هواپیمایی سپاهان از تحویل اسامی مسافران و خدمه پرواز سانحه دیده شماره 5915 این شرکت به سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.
 
اشتریان اظهار کرد: یکی از هواپیماهای ما دچار سانحه شده که دلیل بروز این اتفاق را نمی‌دانم الان هم در حال رفتن به تهران هستیم.
 
وی ادامه داد: با تیم سازمان هواپیمایی کشوری دلایل سقوط این هواپیما را بررسی خواهیم کرد.
 
وی در خصوص اسامی مسافران و کرو پروازی این هواپیما نیز گفت: طبق ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری اسامی مسافران و خدمه پروازی را صبح امروز به این سازمان داده‌ام.
 
 
 اسامی 5 مجروح سانحه سقوط هواپیما/دو نفر از مسافران خود را به بیرون پرتاب کردند
 
پنج نفر از مسافران سانحه دیده شرکت هواپیمایی سانحه دیده زنده ماندند.
 
به گفته شاهدان حادثه امید مزرعتی خبرنگار باشگاه خبرنگاران کاشان به همراه همسرش در زمان سقوط، خود را  از هواپیما به بیرون پرت می‌کنند و به همین دلیل زنده می‌مانند. همچنین مصطفی مزرعتی تصویربردار باشگاه خبرنگاران کاشان نیز به همراه همسر و فرزندش در این سانحه دچار سوختی شده‌اند.
 
سه نفر مذکور به دلیل سوختی از بیمارستان امام به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند.
 
 
10 مجروح سانحه آنتونف در سه مرکز درمانی بستری شدند/جعبه سیاه هواپیما فعلاً پیدا نشد + اسامی مجروحان
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سانحه سقوط آنتونف سپاهان‌ایر 11 نفر مسافر مجروح شده و 38 نفر جان باختند، گفت: مجروحان در 2 بیمارستان پیامبران و امام خمینی (ره) و در درمانگاه ساها بستری شدند.
 
احمد مجیدی در تشریح جزئیات سانحه آنتونف 140 اظهار داشت: در این حادثه 38 نفر جان باخته و 10 نفر مجروح شدند.
 
وی ادامه داد:‌جعبه سیاه هواپیما هنوز پیدا نشده است اما تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در حال بررسی یافته‌های جدیدی از این سانحه در محل حادثه هستند.
 
مجیدی گفت: اورژانس تهران اطمینان داده است  که 10 نفر مجروح این حادثه، همه سرنشینان هواپیما بودند و مصدومی خارج از مسافران نداشته‌ایم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حال جسمی اغلب مصدومان وخیم نیست، اظهار داشت: این 10 نفر مجروح در بیمارستان‌های پیامبران، امام خمینی (ره) و درمانگاه ساها بستری شدند.
 
بنابراین گزارش اسامی مجروحانی که در بیمارستان پیامبران بستری شده‌اند به شرح زیر است:
 
شهربانو شوکتی 28 ساله 
 
امیر مزرعتی 30 ساله
 
علی دالوندی 30 ساله
 
عزت بابایی 60 ساله
 
محمد یاری مزرعتی یک ساله
 
 مجروحانی که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده‌اند شامل افراد زیر هستند:
 
 تیمور خسروی 3 ساله
 
 مصطفی مزرعتی 28 ساله
 
 زهره شکاری 25 ساله
 
 ‌مجروحانی که در درمانگاه ساها بستری شده‌اند شامل افراد زیر هستند:
 
 محمد عابدزاده
 
 مریم رهنما
 
وی یادآور شد: خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر  اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند.
 
 
داورانی رئیس بخش بیمارستان امام خمینی گفته بود: مصدومی که به این بیمارستان منتقل شدند دارای سوختگی وسیع هستند، اقدامات اولیه درمانی در حال انجام است. اگر حال آنها وخیم‌تر شود به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند. البته یکی از آنها وسعت سوختگی کمتری نسبت به بقیه ولی شکستگی بیشتری دارد.
 
 
جلسه کارگروه مدیریت بحران استان تهران در پی حادثه سقوط هواپیما در فرودگاه مهر آباد تشکیل شد
 
جلسه مدیریت بحران استان تهران به ریاست حسن کریمی معاون عمرانی استانداری،  سید مجید حسینی راهور تهران، رضا بستو معاون عملیات پلیس؛ علی میزبان رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ محسن سمیعی مدیرکل امنیتی استانداری تهران؛ مسلم عادلی رئیس دبیرخانه شورای تامین استان تهران؛ شاهین فتحی معاون هلال احمر تهران؛ رحمان بهمن زاده مشاور شبکه 5 تهران؛ غلامحسین آرام معاون امور فنی و عمرانی فرماندار تهران؛ جعفر میعاد فر معاون اجرایی اورژانس کشور، حسن نوری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی؛ ستایشی معاون قضایی دادگستری تهران؛ دکتر نازپرور رئیس پزشکی قانونی استان تهران؛ واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهرن، همراه با نماینده فرودگاه مهرآباد و سید هادی کسایی زاده عضو شورای اطلاع رسانی استان تهران برگزار شد.
 
در این جلسه هر یک از اعضا آخرین اقدامات انجام شده و اطلاعات مربوط به سانحه هواپیمایی را اعلام کردند.
 
بر اساس این گزارش هم اکنون شهردار تهران؛ استاندار تهران و مدیرکل بحران استان تهران در فرودگاه مهر آباد مستقر هستند. رحمتی طی تماس تلفنی با کارگروه مدیریت بحران استان تهران آخرین آمار ها را ارائه کرد.
 
در این جلسه اعلام شد: این پرواز که توسط هواپیمای مدل آنتونف 140 به مقصد تهران- طبس بوده و متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان است؛ قرار بود 41 مسافر را جابجا کند که یکی از مسافران به پرواز نمی‌رسد و 34 مسافر بزرگسال؛ 3 مسافر کودک و 3 نوزاد همراه با 2 خلبان به نام‌های کاپیتان ایزد پناه و کاپتان برقعیان همراه با 2 مهماندار و 2 فنی تمام مسافران و خدمه پرواز را تشکیل می دادند.
پزشکی قانونی تهران اعلام کرد: تاکنون 37 جسد را تحویل گرفته ایم تا هویت آنها شناسایی شود. 3 آمبولانس از پزشکی قانونی و 10 آمبولانس از بهشت زهرا منتظر دستور بازپرس هستند تا اجساد را به کهریزک منتقل کنند.
 
اورژانس کشور و تهران هم در این جلسه اعلام کردند: در کل 9 مصدوم به 2 بیمارستان منتقل شدند. از این تعداد یک مصدوم جان خود را از دست داد و حال دو مصدوم دیگر خوب نیست. که از تعداد 8 مصدوم باقیمانده 4 نفر زن و 4 نفر مرد هستند.
 
اورژانس اعلام کرد: 5 آمبولانس و یک بالگرد در فرودگاه مستقر بودند که سه مصدوم با بالگرد منتقل شدند.
 
 
اسامی مسافران جان‌باخته سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر 
 
اسامی 30 نفر از متوفیان سانحه امروز شرکت هواپیمایی سپاهان ایر (مسافران) به شرح زیر است:
 
1- عصمت عرب شیبانی
 
2- فرزاد آزاده
 
3- رضا بدری
 
4-  نسرین بی‌طرف ثانی
 
5- غلامرضا عدالت
 
6- غلامحسین قاسمی
 
7- قاسم قویان وری
 
8- مهدیه هوایی
 
9- رحمت‌الله حیدری
 
10- مژگان جهانگیری
 
11- محمد کاشانی
 
12- آوینا کاظمی
 
13- مجید کاظمی
 
14- فرزاد خان دوستانی
 
15- عصمت خسروی
 
16- خدابخش خسروی
 
17- بیژن خسروی
 
18- شیرین خسروی
 
19- زهرا خسروی
 
20- علی اصغر منافی
 
21- سعید محمدی آرا
 
22- علیرضا مولاپسندی
 
23- امیرعباس ناهید
 
24- مژگان استاد
 
25- سید ماشاء‌‌الله شکیبی
 
26- فرانک شیروانی مقدم
 
27- سید محمدطاها طالبی
 
28- زینب سادات طالبی
 
29- آرمینا یزدانی
 
30- مهدی یزدانی
 
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، ساعت 9:20 صبح امروز یک فروند آنتونف‌140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان هنگام پرواز از مهرآباد در نزدیکی جاده مخصوص کرج دچار سانحه شد و سقوط کرد.
 
تا این لحظه 39 نفر از مسافران سانحه آنتونف 140 سپاهان‌ایر در این حادثه جان باخته‌اند و 9 نفر در بیمارستان بستری هستند.
 
خانواده‌های متوفیان این حادثه می‌توانند با مراجعه به پزشکی قانونی کهریزک و ارائه کارت شناسایی معتبر  اجساد بستگان خود را شناسایی و دریافت کنند.
 
دستور روحانی برای توقف پرواز "هواپیماهای ایران 140"/ گزارش وزرای راه و دفاع به دولت
 
رئیس جمهور دستور داد که تا رسیدگی کامل به موضوع سانحه سقوط هواپیمای ایران 140، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.
 
هیئت دولت روز یکشنبه که به ریاست حسن روحانی رییس‌‌جمهوری برگزار شد، وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 متعلق به شرکت سپاهان ارائه کردند.
 
روحانی با ابراز تأثر شدید از این حادثه تأسف‌بار، ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز را به خانواده آنان و ملت بزرگ ایران تسلیت و شفای عاجل مصدومان حادثه را از درگاه خداوند مسألت کرد.
 
رییس‌ جمهور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد، همه اقدامات لازم برای رسیدگی و تأمین امکانات کامل درمانی برای آسیب‌دیدگان این سانحه صورت پذیرد.
 
روحانی همچنین از وزیر راه و شهرسازی خواست گزارش کاملی از چگونگی وقوع سانحه و علل آن ارائه نماید و تا رسیدگی کامل، از ادامه پرواز این نوع هواپیما ممانعت به عمل آمده و رعایت کامل استانداردهای فنی در همه پروازها مورد تأکید و توجه ویژه قرار گیرد.
 
 
گفتنی است آنتونوف-۱۴۰ هواپیمایی ملخدار است که محصول شرکت هواپیماسازی آنتونوف در خارکف اوکراین است. این هواپیما به‌عنوان جایگزینی برای آنتونوف-۲۴ و آنتونوف-۲۶ در نظر گرفته شد.
 

این هواپیما در ایران تحت نام ایران-۱۴۰ توسط شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) تولید می‌شود و حداکثر ظرفیت آن 52 نفر می‌باشد.

 
عمده ویژگی‌های بارز این هواپیما نسبت به مدلهای قبلی عبارتند از: سقف پروازی بلندتر، نیاز به باند فرود کوتاه به مسافت۱۷۰۰ متر، سازگار با شرایط آب و هوایی از -۵۵ تا +۴۵ درجه سانتیگراد، افزایش امکانات و آسایش کابین برای مسافران.
 
 
 این خبر لحظه به لحظه تکمیل می‌شود 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد نظرات: ۱۹
mohsen
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
براشون واقعا ناراحت شدم خدا رحمتشون کنه:((((((((((
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ممنون از توافق ژنو ناوکان هوایی کشور خیلی زود پیشرفت کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خدا به خیر بگذرونه ادامه کارو
معتدل!
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اینم نتیجه شکسته شدن سد تحریم ها و علی الخصوص تحریم هواپیمایی!!

اینم کاره دولت قبلی بوده واسیه تخریب دولت یازدهم...........

موووچکریم
Mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یکی از موارد ننگ‌نامه ی ژنو برداشت تحریمهای هواپیمایی بود که تا الان آمریکا به قولش عمل نکرده
بیسواد افراطی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بالتخره کد خدان دیگه...........................


























آقایون باسواد پیگیر ماجرا نستن
مهمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
حالا فکر کرده ای مثلا اگه تحریم هواپیمایی ما را بردارد سیل وسایل یدکی هواپیماها به کشور ما سرازیر می شود. نخیر. هرچی وسایل آشغال و بی کیفیت هست را برامون می فرستند. مگه از جونشون سیر شده اند که به دشمن شماره یک شون کمک کنند.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوستان به فاتحه یا صلوات برای شادی روحشون بفرستید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما امروز مسافر داشتیم، خدا میدونه که چی کشیدیم، الان پدرم حالش بده از استرسی که از صبح داشته
آخه این چه وضعیه؟چه جوابی میخوان به خانواده های جان باخته ها بدن؟چه جوابی میخوان به مردم بدن؟
این هم میشه مثه همون اتوبوس های اسکانیا؟آخه این چه وضعیه
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شادی روح همه ی از دست رفتگان و شفای تمام مجروحین صلوات
خدا به خانواده بازماندگان صبر بده
اسکندرزاده
Germany
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
طبق معمول فقط باید منتظر پیام تسلیت مسئولین باشیم. نه از عذرخواهی خبری هست و نه از استعفا !
قندی
Germany
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خداییش گل گفتی - کارمون شده تسلیت گفتن و تسلیت شنیدن
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خب شما بفرمایین چه کسانی باید عذر خواهی کنن و چه کسانی استعفا!
اصلا دلیل عذر خواهی و استعفا رو اگه میشه بیان بکنید!
هواپیما دچار سانحه شد و سقوط کرد.دنیا پر شده از این اتفاقات!
تا حد توان میشه پیشگیری کرد اما از حادثه نمیشه جلوگیری کرد چرا که حادثه هیچ گاه خبر نمی دهد.
اسکندرزاده
Germany
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هاشم عزیز- واقعا سوال جدی است یا داری باهام شوخی میکنی!؟ - حادثه داریم تا حادثه ! نیازی به مثال زدن نیست، کافیه یه کم به خاطرات مراجعه کنی و بعدش به یاد برخورد مسئولین گرامی و مسئولیت پذیر بیافتی. شاید اون موقع بفهمی که من چی میگم. شاید ...
ممد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خطاب به هاشم(ی): مثلا آدمایی مثل توی کوته فکر!
علی علوی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگه یه کشور دیگه بود انقدر برای جون مردمشون ارزش قائلن یا مقام مسئول رو اعدام یا از کار برکنار می کردن، جناب وزیر راه نمیاد خودش جوابگو باشه معاونش رو میندازه جلو که مردم قیافه ی آقای وزیر رو نبینن، جون مردم شیعه نه برای دشمنامون ارزش داره و نه برای برخی از مسئولین دولتی، چون خیلی زود فراموش میشه و دوباره ما هستشم و اشتیاق به میز مذاکره، یکی می گفت شاید عذاب باشه برای دولتی ها تا یکم بیدار بشن، آخه ما اصابک من خیر فمن الله و ما اصابک من سیئۀ فمن نفسک، کو گوش شنوا و چشم بینا!
خدایا آخر عاقب ما رو ختم به خیر کن، الهی آمین
يازرلو
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
واقعا متأسفم يكي از بهترين دوستانم در اين حادثه به رحمت خدا رفت دوستي كه دوتا يتيم دوختربچه 7ساله روي دست خانمش گذاشت و رفت.روحش شاد و يادش گرامي.
افراطی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
من شنیدم سقوط این هواپیما هم بر میگرده به دولت قبلی...
خخخخخخخخخخخخخ
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
کاش یکم جون مردم برای مسئولین اهمیت داشته باشه.....
ارسال نظرات
captcha
آخرین اخبار